Pagina's

vrijdag 12 november 2010

Essence foundation, mousse & poeder.

Ik ga jullie een review geven over een aantal foundation's, poeders en mijn  mousse, alles van het merk essence. Zoals jullie weten, houd ik van budget makeup, dus ook al mijn foundations, poeders! Ik ben gek op het merk essence, gewoon omdat ze er alles van hebben, ik vind de kwaliteit altijd bij alles goed en de prijs is meestal heel laag!! Dus daarom show ik jullie een paar essence producten!

Kijk mee naar een overzicht >>

Essence:

-  Stay all day, long lasting foundation (€3,79) - 30 ml
Soft & natural, long lasting foundation (€3,29) - 30 ml
-  Mosaic compact powder (€2,99) - 10 g
-  Soft touch mousse (€3,80) - 16 g
-  Bronzing compact powder (€2,59) - 10 g
-  Clear & matt oil free (€6,90) - 30 ml

Nou, dat belooft wat!!

Stay all day, long lasting foundation
De foundation dekt volledig een onzuivere huid, super fijn in gebruik! De lichtste kleur van de serie is een beetje oranjeachtig, vandaar dat ik een andere kleuer heb genomen, namelijk 30 soft sand. De verpakking is heel erg fijn, namelijk met een pompje. Je kunt zo zelf de hoeveelheid nemen, die jij wilt. En zo voorkom je onnodig verbruik!!!

Soft & natural, long lasting foundation
De foundation zorgt voor een egale tint, die er natuurlijk uitziet. De foundation is goed smeerbaar, maar dekt niet perfect de oneffenheden. Maar heb je een lichtgeïriteerde huid raadt ik je deze foundation zeker aan! De kleur is 03 medium beige. De verpakking is niet echt heel erg handig want het dopje wordt snel helemaal vies en er komt in 1 keer teveel uit.

Mosaic compact powder
Deze poeder bevat 5 mooi op elkaar afgestemde kleuren om een mooie gebruinde look/ rozige gloed te krijgen! Je kunt de kleuren door elkaar op met een kwast op je huid aanbrengen, maar ook individueel. De poeder zit verpakt in een doorzichtig 'doosje'. Je koopt de poeder zonder kwast of borsteltje, dus houdt rekening ermee dat deze er ook bij moet! Ik heb kleur 02 adorable.

 Soft touch mousse
De foundation heeft een echte mousse structuur (denk chocomousse)! De mousse smeert goed uit, laat je huid heerlijk zacht achter en geeft een matte finish. De dekking is medium. Bovendien blijft de foundation in combinatie met een compact powder de hele dag zitten. Wel is een klein nadeel dat de foundation zich hecht aan droge plekjes waardoor ze beginnen op te vallen. Het zit verpakt in een glazen potje, daardoor zie je de kleur meteen! Da's echt handig. Ik heb 'm in de kleur 02 matt beige.

Bronzing compact powder
Ik ben helemaal fan van deze cheapy bronzer die ik eigenlijk dagelijks gebruik, sinds ik hem gekocht heb. Wat heel fijn is is dat de poeder mat is. Veel bronzer zijn shimmery en die kun je eigenlijk niet elke dag gebruiken. Verder vind ik 't fijn dat de poeder niet *boom* in your face is, doordat ie voor lichte typetjes (en ook voor brunettes trouwens) is.
Hij brengt makkelijk aan met een bronzerkwast en geeft een mooi subtiel effect, mits goed aangebracht, deze krijg je er niet bij! Het poeder zit ook in een doorzichtig 'doosje'. Ik heb kleur 02 matt.

Clear & matt oil free
Deze foundation is wel een beetje aan de dikke kant, waardoor je het gevoel hebt dat er een 'laagje' op je gezicht ligt, maar dit stoort me niet echt. Hij verstopt je porien niet, en dekt prima! De foundation zit er aan het eind van de dag nog op! De verpakking is wel een beetje irritant, want het dopje wordt snel vies. Ik heb de kleur 03 sand.

Wat vind jij van dit artikel? Laat een reactie acher ;) !!

8 opmerkingen:

  1. KUT COMPUTER
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
    jij hebt echt veel verstand van foundation,
    je hebt echt veel man !
    haha, we hebben echt leuke foto's ,
    nou jij dan ! :D
    mop, het was echt heel gezellig, overal.
    enge bosjes enz ! hihi
    vanavond staan de foto's op me blog hoor,
    of morgen ! hahah
    gingen we morgen nog afspreken ? (alweer hihi)
    nou, je gaat zo weer weg ;(
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb zelf essence stay all day.
    bij mij zie je h'm alleen aan het eind van de dag niet meer zo goed zitten.
    enig idee hoe dit komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ emmadeborah, ik doe 'm altijd zonder dagcreme eronder. Maar misschien heb jij een ander soort huid waar dat wel bij nodig is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha wat erg !! Vind je het gek dat je geen recties hebt? Je verwijdert ze !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan het ook zo zien 'Anoniem':
    Mandy heeft wat met de feedback gedaan en heeft haar artikel aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt he dikke sukkel xlin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind je blog echt leuk!
    zo kan je wel zien of de betaalbare producten ook goed zijn,.
    en 'anoniem'.
    reageer niet negatief op iets als je het zelf niet beter kan.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heej,

    ik ontdek net je blog en ik vind het jammer dat je maar een paar artikelen geschreven hebt!! Als je dit leest: ga zeker verder met je blog!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen